Thursday 2 November 2017

Esma Elektronisk Handelssystemer


ESMAs sluttrapport om systemer og kontroller i et automatisert handelsmiljø European Union 17. februar 2012 Den 22. desember 2011 utstedte European Securities and Markets Authority (ldquoESMArdquo) sin endelige rapport om systemene og kontrollene i et automatisert handelsmiljø for handelsplattformer, investeringsselskaper og kompetente myndigheter. Den endelige rapporten inneholder retningslinjer rettet mot alle finansmarkedsaktører og relevante kompetente myndigheter. Denne artikkelen gir en oversikt over sluttrapporten og retningslinjene. Endringsrapportens omfang I tillegg til konsultasjonspapiret utstedt av ESMA 20. juli 2011 og mottatte kommentarer, angående organisasjonskravene i høyautomatiserte handelsmiljøer, omfatter retningslinjene innlemmet i sluttrapporten følgende tre problemstillinger: drift av elektronisk handelssystemer (ldquoETSrdquo) ved regulerte markeder eller multilaterale handelsfasiliteter (ldquoMTFsrdquo) bruk av ETS, inkludert handelsalgoritmer, av investeringsselskaper for å handle for egen regning eller for gjennomføring av ordrer på vegne av klienter og levering av direkte markedsadgang (ldquoDMArdquo) eller sponset tilgang (ldquoSArdquo) av investeringsselskaper. Retningslinjene er utarbeidet for å sikre at de gjelder for handel med et hvilket som helst finansielt instrument (som definert i direktivet om markeder for finansielle instrumenter (ldquoMiFIDrdquo)) i et automatisert miljø, i motsetning til å være begrenset utelukkende til handel med aksjer. Retningslinjene vil tre i kraft en måned etter offentliggjøring av retningslinjene og eventuelle anbefalinger på den offisielle nettsiden til den kompetente myndighet i hver stat. Basert på denne tidslinjen forventer ESMA at alle finansielle markedsdeltakere og kompetente myndigheter skal være i stand til å overholde retningslinjene innen 1. mai 2012. De kompetente myndighetene må informere ESMA om deres intensjon om å overholde retningslinjene og å informere ESMA om grunner til manglende overholdelse når de bestemmer seg for ikke å vedta retningslinjene. Dette kravet gjelder ikke for finansielle markedsdeltakere. Retningslinjer er utstedt under hvert av de følgende overskriftene som er oppført og diskutert kort nedenfor: Organisatoriske krav til regulerte markeder, multilaterale trading facilitiesrsquo ETS og investment firmsrsquo ETS (inkludert handelsalgoritmer) Denne retningslinjen krever at regulerte markeder, MTF og investeringsselskaper bruker ETS (inkludert handelsalgoritmer når det gjelder investeringsselskaper) sikrer at de er i full overensstemmelse med forpliktelsene som tilskrives bruken av slike systemer under MiFID og andre gjeldende lover. I tillegg må systemene være strukturert for å sikre at de kan tilpasse seg alle virksomheter som er plassert gjennom dem, og er robuste nok til å sikre kontinuitet og regelmessighet i tider med forstyrrelser. For å oppfylle kravene i denne retningslinjene er et klart styringsregime avgjørende for å sikre at alle lovbestemte forpliktelser blir oppfylt, og at alle relevante hensyn vurderes når de tar beslutninger med hensyn til overholdelse av lovgivningsforpliktelser. Overensstemmelsespersonell forventes å forstå driften av handelssystemene som benyttes, men er ikke pålagt å ha kunnskap om de tekniske egenskapene til slike systemer. I tillegg forventes det at ETS vil ha tilstrekkelig kapasitet til å håndtere eventuelle rimelige forventninger i volumet av meldinger. Videre bør egnede forretningskontinuitetsprosedyrer implementeres slik at systemfeil eller andre forstyrrende hendelser forårsaker så lite forstyrrelse i driften av ETS som mulig. Deltakerne i finansmarkedene vil også forventes å sikre at riktig testing foregår før lanseringen av et ETS eller eventuelle oppdateringer til et slikt system. Dette vil hjelpe markedsdeltakere til å sikre at alle operasjoner er i samsvar med MiFID, og ​​at de kan fungere effektivt under stressede markedsforhold. Med hensyn til investeringsfirmaer som benytter seg av algoritmer, bør testing bestå av ytelsesimuleringer, tilbakestesting eller testing i et ETS-testmiljø som er tilpasset strategiene som brukes av investeringsselskapet. Fortsatt overvåking av ETS og handelsalgoritmer vil være nødvendig, og dette bør skje i sanntid. Videre forventes alle finansielle markedsdeltakere å ha på plass prosedyrer for å sikre at riktig antall medarbeidere med nødvendig kompetanse er på plass for å styre ETS. Endelig må de ansvarlige for sikkerhet sørge for at både fysisk og elektronisk sikkerhet i ETS og handelsalgoritmer opprettholdes for å unngå uautorisert tilgang eller misbruk. Rekord som gjelder alle aspekter av ETS og handelsalgoritmer, og faktisk registre med hensyn til hvert av de områdene som er fremhevet av alle retningslinjene, må opprettholdes i en periode på 5 år for å gjøre det mulig for kompetente myndigheter å vurdere etterlevelse av alle regulatoriske krav dersom behovet oppstår. Organisasjonskrav til regulerte markeder og MTF for å fremme rettferdig og ordnet handel i et automatisert handelsmiljø Regulerte markeder og MTFs forventes å sette i gang prosedyrer som skal sikre at rettferdig og ordnet handel utføres på ETS. For å sikre at rettferdige og ordnede handelspartnere kreves å utføre tilstrekkelig due diligence på de som søker om tilgang til ETS, og som ikke anses som kredittinstitusjoner eller investeringsselskaper i henhold til gjeldende lov. Det må treffes for å verifisere at medlemmer eller brukere av ETS bruker systemer som er kompatible med driften av ETS selv. Passende kontroller før og etter handel er også et krav under denne retningslinjen, med særlig vekt på kontroller ved filtrering av ordrepris og mengder. Den endelige rapporten anbefaler også at standarder innføres for å håndtere de medlemmene eller brukerne som vil kunne bruke ordreinngangssystemer. Et viktig verktøy som regulerte markeder og MTFs kan sikre rettferdig og ordentlig handel innenfor ETS, er evnen til å stoppe hel eller delvis tilgang av ETSs medlemmer og brukere. Dette kan igjen innebære muligheten til å avbryte, endre eller rette opp en transaksjon. Evnen til å stoppe handel på denne måten kan være nødvendig for å opprettholde en rettferdig og ordentlig drift av ETS, og et rammeverk som beskriver slik kraft bør gjøres lett tilgjengelig for medlemmer og brukere av ETS. ETS bør overvåkes så nær sanntid som mulig for å gjøre det mulig for regulerte markeder og MTF å skjerme for mulige tilfeller av urettferdig eller uordnet handel. De som har ansvaret for å overvåke ETS, forventes å ha kunnskap om ETSs funksjon og må være tilgjengelig for kompetente myndigheter og ha myndighet til å iverksette tiltak i tilfeller der rettferdig og ordnet handel på ETS er i fare. Disse kravene vil også gjelde for investeringsselskaper i deres organisatoriske krav til rettferdig og ordnet handel, nærmere omtalt nedenfor. Til slutt, bør det foreligge betydelige risikoer som kan skade den rettferdige og ordnede handel på ETS, og hvor slike risikoer kan utgjøre, blir det meldt til de kompetente myndighetene i hver medlemsstat. Organisatoriske krav til investeringsselskaper for å fremme rettferdig og ordnet handel i et automatisert handelsmiljø Den generelle retningslinjene under denne overskriften krever at investeringsselskaper har på plass retningslinjer og prosedyrer som fokuserer på å sikre rettferdig og ordnet handel på ETS i et bud for å sikre overholdelse av MiFID og alle andre gjeldende lover. Slike retningslinjer og prosedyrer vil også dekke de tilfellene hvor investeringsselskapet tilbyr DMA eller SA. Evnen til å blokkere eller avbestille bestillinger bør inkorporeres i et hvilket som helst sett av retningslinjer og prosedyrer utviklet av investeringsselskapet og bør aktiveres når eventuelle innleverte bestillinger ikke oppfyller fastsatte priser eller størrelsesparametere. På samme måte, hvis det fremgår at en næringsdrivende sender inn ordrer for finansielle instrumenter som investeringsselskapet kjenner til næringsdrivende, ikke har lov til å handle, bør prosedyrer være på plass for å blokkere slike ordrer når de oppstår. Eventuelle ordrer som kan undergrave investeringsselskapets egne risikostyringsgrenser bør også være underlagt automatisk blokkering eller kansellering. Det kan være tilfeller når investeringsselskapet ønsker å utføre en ordre som kan bli blokkert automatisk av firmaets egne kontroller før handel. I slike tilfeller bør prosedyrer utvikles slik at overholdelse og risikostyring er oppmerksom når det foreslås å overstyre kontrollene før handel. Godkjennelsen av slike tiltak ved overholdelse og risikostyring bør kreves før gjennomføringen av bestillingen. Endelig, som diskutert ovenfor med hensyn til regulerte markeder og MTF, må eventuelle betydelige risikoer som kan undergrave rettferdig og ordnet handel på et ETS, eller risikoer som kan ha krystallisert, rapporteres til medlemsstatens kompetente myndighet. Organisasjonskrav til regulerte markeder og MTFs for å forhindre markedsmisbruk (spesielt markedsmanipulering) i et automatisert handelsmiljø. Retningslinjen som omhandler beskyttelse av ETS fra markedet for abusemarketmanipulering krever implementering av retningslinjer og prosedyrer, som har til formål å hjelpe identitet oppførsel av medlemmer eller brukere av ETS som kan innebære markedsmisbruk. Retningslinjene fremhever spesielt eksempler på hva som kan utgjøre markedsmanipulering, som (i) pingordrer, (ii) sitatfylling, (iii) momentumtenning og (iv) layering og spoofing. For å forhindre forekomster av markedsmisbrukmarkedet manipulasjon, bør ansatte med nødvendig kunnskap om regulering og drift av ETS etableres for å overvåke handelsaktiviteten til deltakerne på ETS og å oppdage mistanke om markedsmisbruk når de oppstår. Systemene som drives av ETS, skal også kunne oppdage tilfeller av mistenkelige transaksjoner. I tillegg bør det treffes for å sikre at misforståtte handelsrapporter (ldquoSTRsrdquo) er gjort med hensyn til mistenkelige transaksjoner og bestillinger, uten forsinkelse. Organisasjonskrav for investeringsselskaper for å forhindre markedsmisbruk (spesielt markedsmanipulering) i et automatisert handelsmiljø Denne retningslinjen er utstedt for å sikre at investeringsselskaper tar skritt for å sikre at deres automatiserte handelsmiljø ikke gir opphav til markedsmisbruk. Som nevnt ovenfor i den forrige retningslinjen, i sammenheng med regulerte markeder og MTFs, må fullstendig kvalifisert personell med drift av ETS være på plass og ha mulighet til å utfordre ansatte som mistenkes for å delta i handel vurdert å være av mistenksom natur. For å hjelpe medarbeiderne i denne prosedyren, bør regelmessig opplæring i hva som utgjør markedsmisbruk, gis. Overvåking av aktivitetene til både enkeltpersoner og algoritmer er nødvendig for å flagge transaksjoner som kan peke mot markedsmisbruk, herunder kryssmarkedshandling som gir anledning til bekymringer dersom investeringsselskapet har tilgang til slik informasjon. I likhet med den forrige retningslinjen må prosedyrer for innlevering av STR, med hensyn til mistenkelige transaksjoner og dekningsprosesser, gjennomføres, og en periodisk gjennomgang av alle interne prosedyrer må gjennomføres for å sikre at de høyeste standardene opprettholdes. Som med alle andre poster, må en revisjon spore måten som hver hendelse med mistenkelig oppførsel ble behandlet på, og om en STR ble innlevert eller ikke, beholdes av investeringsselskaper i en periode på fem år for å gjøre det mulig for kompetente myndigheter å overvåke Overholdelse av gjeldende forpliktelser. Organisasjonskrav til regulerte markeder og MTFer hvis medlemmer og brukere gir DMASA Retningslinjen som omfattes av denne overskriften krever at ETS skal ansette retningslinjer og prosedyrer for å sikre rettferdig og ordnet handel opprettholdes i tilfeller der ETS gir medlemmer og brukere av ETS muligheten til å gi DMA eller SA. Ved å overholde denne retningslinjen må medlemmer og brukere av ETS være oppmerksomme på at de er fullt ansvarlige for innsending av bestillinger via DMA og SA, og at sanksjoner vil bli pålagt dersom det skal fastslås at brudd på regler og prosedyrer for bestilling av ordrer har blitt overtrådt. I kombinasjon med dette kravet er behovet for medlemmer og brukere av ETS å gjennomføre den nødvendige due diligence på klienter som ber om DMA eller SA. Spesielt med hensyn til SA, ETS som ikke er overbevist om at de med SA kan følge prosedyrene som er på plass for rettferdig og ordentlig handel, bør ha mulighet til å suspendere eller trekke tilbake SA. Koblet til dette er kravet til at ETS skal ha mulighet til å stoppe ordrer fra en person som handler gjennom SA, separat fra evnen til å stoppe bestillinger fra medlemmet som sponser den personrsquos-tilgangen. Endelig bør ETS ha prosedyrer som gir dem muligheten til å gjennomgå de interne risikostyringssystemene som brukes av medlemmer og brukere i forhold til DMA og SA-tjenestene de har lov til å tilby til kunder. Organisasjonskrav til investeringsselskaper som gir DMA andor SA Investmentfirmaer med mulighet til å tilby sine kunder DMA eller SA, forventes å etablere og vedlikeholde hensiktsmessige retningslinjer og prosedyrer for å sikre at de som handler via DMA eller SA, gjør det i samsvar med reglene for ETS i spørsmålet. Denne retningslinjen, som de andre diskutert ovenfor, er rettet mot å sikre at de regulerte markedene, MTFs og investeringsselskaper både oppfyller sine forpliktelser i henhold til MiFID og andre relevante lover. Den due diligence utført av investeringsselskaper på klientene de ønsker å tilby DMA eller SA tjenester til, bør skreddersys for den enkelte klient, med tanke på risikoen som klienten stiller, hvilken form for handel som kunden vil engasjere seg i og hvilken type tjeneste som investeringsselskapet ønsker å tilby. Slike due diligence kan innebære å vurdere de som vil få lov til å bestille, klientens historiske handelshistorie og eventuelle lover som klienten kan reguleres på. Ansvaret for endringen av kontrollene før handel ligger bare hos investeringsselskapet, og det er ikke tillatt å endre DMA eller SA-klienten. I forbindelse med dette er det ikke tillatt å plassere på et regulert marked eller MTF uten ordre eller handel med DMA eller SA-klienten uten å være underlagt handelsregulering. Eventuelle tiltak for å sikre rettferdig og ordentlig handel eller for å overvåke forekomster av markedsmisbruk, som beskrevet ovenfor, gjelder også for DMA - eller SA-klientens virksomhet. For å sikre at tilstrekkelig overvåking finner sted, ventes investeringsselskaper å kunne identifisere transaksjoner opprettet av DMA eller SA klienter fra andre transaksjoner som kan inngås av investeringsselskapet. Handler fra DMA eller SA klienter må også kunne stoppes umiddelbart eller avvikles hvis behovet oppstår. ESMA retningslinjer ESMA retningslinjer for systemer og kontroller i et automatisert handelsmiljø. Den 24. februar 2012 ga ESMA retningslinjer for systemer og kontroller i et automatisert handelsmiljø. Formålet med disse retningslinjene er å fremme EU-konvergens i tilsynspraksis angående automatisert handel og å bidra til å gi like konkurranse. Hovedretningslinjens temaer er som følger: Klar, formalisert styring Effektiv opplæring for å opprettholde kompetanse Kontrollert styring av risikoovervåking av handelsaktivitet Styring av automatisert handelssystem Kapasitet, fleksibilitet og forretningsoppfølging Planlegging Opptak og periodisk gjennomgang Overskriftsposter for investeringsselskaper er oppført nedenfor: oppfyller 1. mai 2012, med forbehold for kompetent myndighets vedtaksretningslinjer, er basert på eksisterende beste praksis i MiFID-bransjen med lite behov for enhver endring som ESMA planlegger, og derfor kan retningslinjene for mai gjelder for regulerte markeder, MTFs, investeringsselskaper og bedrifter som leverer DMASA ( Direct MarketSponsored Access) organisatoriske krav til investeringsselskaper elektroniske handelssystemer (styring, kapasitet 038 robusthet, forretnings kontinuitet, testing, overvåking 038 gjennomgang, sikkerhet, bemanning, rekordføring i 5 år) organisatoriske krav til investeringsselskaper for å fremme rettferdig og ordnet handel (blokkering av ordrer ved prisfastsette parametere, handelstillatelser, forhåndsbehandlingsrisikostyring, rapportering av overstyringer av forhåndshåndteringskontroll, ordreinngangskravstrening, overvåking av markedsplatform for tegn på uregelmessig handel, kontroll over meldingstrafikk) organisatoriske krav til investeringsselskaper for å hindre markedsmisbruk firmaer bør ha tilstrekkelige systemer på plass, med automatisk varsler, for å overvåke handelsaktiviteter (egenhandlere, algos, kunder og DMASA for markedsmanipuleringsadferd (f. eks. ping-ordre, quote stuffing, ramping, layering 038 spoofing), cross-marketcross-asset class og å flagge alt som er sannsynlig å være mistenkelig ved hjelp av tilstrekkelig tid for granularitet organisatoriske krav til investeringsselskaper som gir DMASA naken tilgang er forbudt, bedrifter må separat identifisere ordrer og transaksjoner hos DMASA-klienter og kunne stoppe handel. Det var ingen offentlig implementeringsperiode som du normalt ville forvente med noen endringer som kommer fra Brussel, hovedsakelig fordi små endringer var planlagt av ESMA. Retningslinjene ble sitert som basert på beste praksis i bransjen som i hovedsak allerede var på plass. Det forventes at retningslinjene kan videreføres i lovgivningen under MiFID II (og gjennomgangen av Market Abuse Directive, MAD). Klikk her for en oversikt over hovedretningslinjens temaer og diskusjonspunkter. Sist oppdatert 10. mai 2013ESMA publiserer automatiserte handelsretningslinjer European Union 6. januar 2012 Den 22. desember 2011 publiserte European Securities and Markets Association (ESMA) sine endelige retningslinjer for systemer og kontroller i et automatisert handelsmiljø. Disse var basert på en konsultasjon som avsluttet i oktober 2011. Retningslinjene påvirker firmaer: autorisert i henhold til EUs Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) og ikke-MiFID-bedrifter som har tilgang til markeder gjennom direkte markedsadgang (DMA) eller sponset tilgang (SA) eller som direkte medlemmer (inkludert de som handler for egen regning) og visse andre markedsdeltakere, inkludert out-sourcing selskaper som tilbyr tjenester til de berørte markedsdeltakere, og opererer ldquoelectronic systemer, inkludert elektroniske systemer som brukes til å sende handelsordre til plattformer, handel algoritmer og smart ordrer rutere bare fra perspektivet av risikoen involvert i ordreinngang. ESMA uttalte at det var fornøyd med sin definisjon av ldquotrading algorithmrdquo (som er bred), og at den anser at dens tilnærming er nødvendig for å unngå reguleringsarbitrage. ESMA har revidert sine beskrivelser av hva som utgjør markedsmisbruk. ESMA har notert at gjennomgangen av MiFID (MiFID II-vurderingen) går i gang, men anser det for hensiktsmessig å innføre retningslinjene nå, selv om det er klart at revisjonen av regelverket rundt algoritmisk handel foregår og ikke stopper med Retningslinjene ndash spesielt vil arbeidet fortsette på interessekonflikter mellom markedsoperatører og markedsdeltakere og mikrostrukturelle problemstillinger som ikke omfattes av retningslinjene. ESMA fastslår at konsernregulatoriske ansatte hos firmaer skal være ansvarlige for å gi klarhet i firmaets regulatoriske forpliktelser og innføre retningslinjer og prosedyrer som søker å sikre at bruken av handelssystemer overholder firmaets krav og eventuelle misligholdsforstyrrelser oppdages. ESMA har endret retningslinjene fra utkastet publisert for konsultasjon i forhold til organisatoriske krav til handelsplattformene, for å blant annet fremheve at tiltak som skal vurderes inkluderer meldinger trafikk i stedet for ordreflyt, nærmere angi den nødvendige omhu som skal gjennomføres av handelsplattformer på markedsdeltakere og mer klarhet om kretsbryterforpliktelser og volatilitetsavbruddsbeskyttelse og informasjon som skal gis til UK Financial Services Authority (FSA) og andre kompetente myndigheter angående vesentlige farer som kan påvirke driften av et rettferdig og ordnet marked . Retningslinjene fastslår at handelsplattformer bør vurdere å tillate individuelle handelskoder til kunder som får tilgang til markeder gjennom SADMA. Retningslinjene vil tre i kraft en måned etter offentliggjøring av den relevante kompetente myndigheten (i Storbritannia, FSA), med en lang stoppdato 1. mai 2012. FSA har indikert at den vil implementere retningslinjene i stor grad i form utgitt av ESMA. De fullstendige retningslinjene finner du her. Jeg finner Lexology-tjenesten uvurderlig. I likhet med mange interne advokater har jeg begrenset tilgang til (og et begrenset budsjett for) ressurser og stole på mottak av kunnskap fra venner og kontakter i privat praksis. Lexologi er flott da det gir en daglig epost med overskriftene i alle lovområder som jeg er interessert i (som er alle relevante for meg, da jeg var i stand til å velge hvilke områder jeg var interessert i ved registrering), med lenker til artikler fra et bredt spekter av kilder. Jeg pleier å bla gjennom den daglige e-posten når jeg har lunsj, leser overskriftene og beskrivelsene av artiklene, og klikker på noen ting som er av interesse for meg. På den måten føler jeg at jeg holdes i loop med lovlig utbygginger. I tillegg til den daglige e-posten finner jeg artiklene selv veldig hjelpsomme - de fastsetter det juridiske prinsippet, men viktigst, de koker det ned til de praktiske implikasjonene. Når jeg gjør juridisk forskning, finner jeg også arkivsøkfunksjonen veldig nyttig. Jeg har anbefalt tjenesten til ganske få venner som også har funnet det veldig hjelpsom. Jeg finner Lexology-tjenesten uvurderlig. I likhet med mange interne advokater har jeg begrenset tilgang til (og et begrenset budsjett for) ressurser og stole på mottak av kunnskap fra venner og kontakter i privat praksis. Lexology. Jeg finner Lexology-tjenesten uvurderlig. I likhet med mange interne advokater har jeg begrenset tilgang til (og et begrenset budsjett for) ressurser og stole på mottak av kunnskap fra venner og kontakter i privat praksis. Lexologi er flott da det gir en daglig epost med overskriftene i alle lovområder som jeg er interessert i (som er alle relevante for meg, da jeg var i stand til å velge hvilke områder jeg var interessert i ved registrering), med lenker til artikler fra et bredt spekter av kilder. Jeg pleier å bla gjennom den daglige e-posten når jeg har lunsj, leser overskriftene og beskrivelsene av artiklene, og klikker på noen ting som er av interesse for meg. På den måten føler jeg at jeg holdes i loop med lovlig utbygginger. I tillegg til den daglige e-posten finner jeg artiklene selv veldig hjelpsomme - de fastsetter det juridiske prinsippet, men viktigst, de koker det ned til de praktiske implikasjonene. Når jeg gjør juridisk forskning, finner jeg også arkivsøkfunksjonen veldig nyttig. Jeg har anbefalt tjenesten til ganske få venner som har også funnet det veldig hjelpsom. Quot Kirsteen Lamont In House Advokatelefoner 4u LimitedHome ESMA Compliance gt Visual Trader hjelper investeringsfirmaer (IFs) i samsvar med ESMAs retningslinjer ved å tilby følgende produkter og tjenester MiFID II (Virkelig i januar 2017) Artikkel 27 (6) Medlemsstatene skal kreve at investeringsselskaper som utfører kundeordrer, oppsummerer og offentliggjør årlig for hver klasse finansielle instrumenter de fem største utførelsesstedene når det gjelder handelsvolum der de utførte klientordre i det foregående år og informasjon om kvaliteten på utførelsen som ble oppnådd. Artikkel 27 (8) Medlemsstatene skal kreve at investeringsselskaper skal kunne vise sine kunder på deres anmodning at de har utført sine ordrer i samsvar med investeringsselskapets gjennomføringspolicy og å påvise at vedkommende myndighet, deres overholdelse av denne artikkelen. TCA-tjenesten vil gjøre det mulig for deg å ha grundig kjennskap til dine implisitte utførelseskostnader på de markedene du handler direkte med. Det vil også detaljere de reelle kostnadene ved din handel på de resterende markedene hvor du handler gjennom meglere. Visual TCA vil regelmessig sende PDF-rapporter om destinasjons - og utførelseskvaliteten på bestillingsflyten din, fordelt på marked, klient, handelsmann, megler osv. Alt dette vil tillate deg å vite hvilke meglere som gir best mulig utførelse eller hvilke implisitte kostnader klientene som handler gjennom deg, støtter. Retningslinjer for ESMA 24. februar 2012. Retningslinje 2. Organisatoriske krav til investeringsselskaper elektroniske handelssystemer (inkludert handelsalgoritmer). Relevant lovgivning. Artikkel 13 nr. 2, 4, 5 og 6 i MiFID og artikkel 5 til 9, artikkel 13 og 14 og artikkel 51 i MiFID-implementeringsdirektivet. d) Testing - Investeringsfirmaer bør, før distribusjon av et elektronisk handelssystem eller en handelsalgoritme, og før bruk av oppdateringer, utnytte klart definerte utviklings - og testmetoder. For algoritmer kan disse inkludere ytelsessimuleringstesting eller offline testing i et handelsplattformt testmiljø (hvor markedsoperatører gjør testing tilgjengelig). Bruken av disse metodene bør søke å sikre at driften av det elektroniske handelssystemet eller handelsalgoritmen er forenlig med investeringsforetakets forpliktelser i henhold til MiFID og andre relevante unions - og nasjonale lover, samt regler for handelsplattformene de bruker, at overholdelse og risikostyringskontroller som er innebygd i systemet eller algoritmen fungerer som tiltenkt (inkludert generering av feilrapporter automatisk) og at det elektroniske handelssystemet eller algoritmen kan fortsette å fungere effektivt under stressede markedsforhold. Arbeid effektivt under stressede markedsforhold kan innebære (men ikke nødvendigvis) at systemet eller algoritmen slår av under disse forholdene. Visual Trader tilbyr enheter som bruker algoritmer sin Market Simulator-tjeneste for å teste sine modeller, reprodusere det virkelige markedet i et svært realistisk testmiljø ved å ta hensyn til prioritet av ordrer, dybden (likviditeten) og effekten på markedet. Den tilbyr også Order Book Reverse Engineering-filtjenesten, hvor hver enhet kan laste ned ordrene, endringene eller kanselleringene fra en bestemt dag og gjenta markedets ytelse for den dagen ved hjelp av sine egne simulatorer. Dette gjør det mulig for klienten å utføre en avspilling for alle tidligere økter og sjekke algoritmen atferd i reelle markedsforhold. Retningslinjer for ESMA 24. februar 2012. Retningslinje 8. Organisatoriske krav til investeringsselskaper som gir direkte markedsadgang og eller sponset tilgang Relevant lovgivning. Artikkel 13 nr. 2, 5 og 6 i MiFID og artikkel 5, 9, 13 og 14 og 51 i MiFID-implementeringsdirektivet. ESMA krever at investeringsselskaper kontrollerer ordrene som er innlevert av kundene sine via direkte markedsadgangssystemer (DMA). Klienter er koblet til SIBE-Smart Gate via et HF Smart Gate-grensesnitt. Ordrer går ikke gjennom investeringsstyringsordrenes styringssystemer (som vil medføre behandlingslatenser) før de når markedet. I stedet gir VT nanoDriver installert direkte i SIBE-Smart Gate tilgang til DMA-tilgang og inneholder de nødvendige filtrene ved ekstremt lav ventetid, slik at investeringsfirmaene overvåker og styrer klientaktiviteten. Retningslinjer for ESMA 24. februar 2012. Retningslinje 4. Organisatoriske krav til investeringsselskaper for å fremme rettferdig og ordnet handel i et automatisert handelsmiljø. Relevant lovgivning. Artikkel 13 nr. 2, 4, 5 og 6 i MiFID og artikkel 5, 6, 7 og 9, artikkel 13 og 14 og artikkel 51 i MiFID-implementeringsdirektivet. c) Risikostyring - Investeringsfirmaer skal kunne blokkere eller avbryte ordrer der de risikerer å svekke selskapets egne risikostyringsgrenser. Kontroller bør anvendes etter behov og hensiktsmessig mot eksponering til individuelle kunder eller finansielle instrumenter eller grupper av kunder eller finansielle instrumenter, eksponeringer fra enkeltpersoner, handelsdisker eller investeringsselskapet som helhet. VisualRisk. Et risikokontrollsystem opprettet av Visual Trader, tillater at enheter etablerer risikostyringspolitikk basert på sammensetningen av porteføljen og kontanter. VisualRisk hovedfunksjoner er: Real-time kontroll og overvåking av egenkontohandel, porteføljestatus og risiko knyttet til hver klient. Mulighet for å konfigurere kortsalg, utnyttelse, kreditt knyttet til hver konto, forby handel med bestemte eiendeler, varsler og alarmer knyttet til risikonivået for hver konto, etc. Mulighet for å gi et online grensesnitt med Back-Office-systemer og kunde databaser. Fullstendig integrert med maX-terminalen, rutingsystemet og Visual Trader Order Management System. Retningslinjer for ESMA 24. februar 2012. Retningslinje 6. Organisatoriske krav til regulerte markeder og multilaterale handelsfasiliteter for å hindre markedsmisbruk (særlig markedsmanipulering) i et automatisert handelsmiljø. BME Innova, et BME-datterselskap, tilbyr sitt SICAM-produkt for å analysere og rapportere eventuelle mistenkelige transaksjoner.

No comments:

Post a Comment